poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Business Plan : Bałkany motorem - wliczajac najpiękniejsze drogi swiata: Transfogaraską i Transalpinę

Chcieliśmy, żeby te wakacje były wyjątkowe. Tak też się stało.
Żeby przełamać nasze dotychczasowe standardy wyruszyliśmy w podróż na Hayabusie, przez co dostarczyliśmy sobie dodatkowych wrażeń, biorąc pod uwagę fakt, że wróciliśmy do naszej codzienności po pokonaniu około 6 000 km.
Jako priorytet miejsc, do których chcielibyśmy dotrzeć, początkowo ustanowiliśmy sobie kilka punktów takich jak:
Rumunia : Transfogaraska i Transalpina,

Chorwacja : Split, Dubrovnik, Jeziora Plitwickie, Park Krka

Będąc w trasie, nasza lista zaczęła ewoluować. W końcu udało nam się zobaczyć znacznie więcej…
Rumunia:Transfogaraska i Transalpina,

Chorwacja: Split, Dubrovnik, Podstrana, Jeziora Plitwickie, Park Krka, Park Biokovo, Senj

Z podrózy przywieźliśmy dużo energii, pięknych wspomnień i kwiatka :)

Transfogaraska i Transalpina są uznane za trasy posiadające najpiękniejsze widoki świata, rozciągające się na wysokości około 2 000 metrów nad poziomem morza.
Nic co piękne i wartościowe nie jest łatwe do zdobycia-ta reguła potwierdziła się również w tym przypadku.
Szosy te, zostały utworzone za panowania rumuńskiego dyktatora Nicolae Ceaușescu. Warto dodać, że Transfogaraska, została zbudowana przy użyciu 6 000 000 kg trotylu.
Obydwie trasy są wyjątkowo kręte, strome, i nieprzewidywalne.
Nikt kto miał okazję złożyć im wizytę nie pozostał obojętny.
Jednym słowem wyjątkowe dzikie górskie odcinki, gdzie możemy mieć głowę w chmurach(wilgotnego powietrza):)

Jako pierwsza wybraliśmy Transfogaraską, niestety pogoda była bardzo kapryśna przez co, będąc na szczycie nie mogliśmy w pełni podziwiać rozciągającego się widoku. Tam, ugościły nas obłoki wilgoci, które znacznie zawęziły widoczność.
Transfogaraska

Nie tylko my wybraliśmy ten dzień na wyprawę –w trakcie wjazdu widzieliśmy ponad 20 grup śmiałków również jednośladów, którzy chcieli zmierzyć się z legendą.
Było warto, trasa uczy nas pokory i cierpliwości ale przede wszystkim jest warta wysiłku.
Transfogaraska jest drugą najwyżej położoną drogą Rumunii zbudowaną w latach 1970-74– w niektórych miejscach osiąga nawet 2034 m n.p.m .

Droga ta, przecina z północy na południe Góry Fogaraskie będące najwyższym pasmem górskim rumuńskich Karpat, między ich dwoma najwyższymi szczytami Moldoveanu i Negoiu. W trakcie naszej wyprawy udało się nam dotrzeć do zapory na rzece Ardżesz o imponującej wysokości 160 metrów tworząca jezioro Vidraru. Fani Top Gear na pewno pamiętają odcinek o najpiękniejszej trasie świata, na tej tamie spędzili noc bohaterowie kultowej serii. Niestety, musieliśmy zrezygnować ze zwiedzania zamku Poienari, który niegdyś należał do Włada Palownika(pierwowzoru Hrabiego Drakuli),żebyśmy mogli zdążyć dotrzeć do większości zaplanowanych punktów podróży.

widok Karpat

W najwyższym punkcie Transfogarskiej znajduje się jezoro Bâlea i najdłuższy tunel w Rumunii o długości 884 m, który przecina łańcuch Karpat. W skrócie, raj dla fanów pięknych widoków, a także miłośników jazdy pełnej mocniejszych wrażeń.